Tuesday, August 10, 2010

ADAKAH AKU TELAH JADI PENGGEMAR LANGSAT?

 
Kenalkah anda buah dalam gambar di atas? Lansium domesticum Jack .. Nama lain untuk buah langsat. Warnanya nak kata kuning cair pun boleh...coklat pun boleh. Terpulang kepada mata memandang. Aku bukan penggemar langsat. Sejak zaman belum akil baligh lagi aku memang tak suka makan langsat. Kalau dulu manis macam mana pun aku memang tak makan. Tapi, dua tiga hari ini, teman sepejabat telah membawa langsat ke pejabat. Biasala aku buat tak tau jer...tapi member kata manis. Sebab dia orang tahu aku memang tak suka makan benda masam. Aku pun makan sebiji...lepas tu lagi dan lagi... hari ini pun dia bawa lagi langsat...sedap lak rasanya... Langsat oh langsat..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...