Friday, August 6, 2010

AKU & ASAS PERTOLONGAN CEMAS

Dua hari lepas aku telah menghadiri kursus asas pertolongan cemas.. huh.. Mulanya aku memang berat nak masuk kursus ini. Entah apa fobianya... tapi apabila dah masuk kursus ini selama dua hari macam best pulak. Aku belajar macam mana nak buat CPR, cara buat anduh dan balutan. Tapi yang tak bestnya kena buat praktikal...kalau semua perempuan ok la..nih ramai kaum adam. Apa nak buat dah aku kerja di kalangan kaum adam.. Aku kena beranikan diri. Ada ujian amali...ada satu langkah yang aku tak buat..check nadi dan pernafasan..langkah terakhir. Lepas tuh tak pegang hidung masa beri bantuan pernafasan. Ujian bertulis pun satu hal...walaupun soalan objektif tetapi ada 50 soalan dan pening kepala nak jawab... so kalau lulus...aku bergelar FIRST AIDER ..kalau gagal kena pi kursus ulangan kot??

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...