Friday, November 12, 2010

AKU DAN FOTOGRAFI

Ha ha...macam bunyi taraf profesional jerk...padahal taraf amatur pun belum boleh lepas. Minat aku dalam fotografi ni memang sejak aku sekolah lagi. Kamera pertama aku beli berharga RM60 pada masa itu. Semua gambar aku ambil tapi biasa lah..analog..so banyak duit perlu dihabiskan untuk cuci gambar. Maka minat aku terhenti seketika sebab masih belajar..duit belanja pun mak bapak yang beri. Lepas dah keje setahun, aku pun beli kamera digital Minolta. Masa ni kamera digital kira baru nak naik. Masa tu kamera aku cuma 2.0 megapixel. Lepas tu rosak...gambar dah tak boleh nak ambil...may be asyik terbiar dalam kereta ketika cuaca panas. Masa tu aku beli guna easy payment. Ngam-ngam abis bayar, kamera pun KO. Setahun berlalu hidup tanpa kamera, aku beli dengan menggunakan easy payment 0% Panasonic 6 megapixel. Ni masih ok lagi tapi kebelakangan ini gambar asyik macam kabur sebab gegar. Dan tahun ini, aku nekad nak beli DLSR sebab boleh tukar-tukar lense....dan akhirnya dapat la...tapi macam biasa guna easy payment...so kira  boleh la..for beginner...ni aku nak kongsikan gambar-gambar dengan DLSR. Tu la DLSR nih susah nak bawak saja-saja sebab terlalu besar...bila ada event jerk baru aku bawa..

DI BELAKANG RUMAH KU

LUAS LANGIT TERBENTANG

SAYUP MATA MEMANDANG

ABSTRAK  
DI CELAH-CELAH KEHIDUPAN

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...