Sunday, January 9, 2011

ANUGERAH JUARA LAGU 25

Malam ni sure ramai dok terbaring terduduk menonton Anugerah Juara Lagu. Persembahan dimula imbasan dengan juara-juara lama. Pertandingan dengan Yuna. Fuh..terpegun dengan fesyen Yuna. Menarik dan oren. Sesuai dengan latarbelakang ketika persembahannya. Bak kata FBI, kalau tahun lepas bawa piano kecik...hari ini dia bawa piano besar. Memang berbakat. Pandai main muzik, cipta lagu dan menulis lirik. Suara dia pun sedap didengar dan ada feeling.

Persembahan kedua pula oleh Tomok. Permulaan persembahan...memang aku terpegun dengan gerak tari dan nyanyian yang muziknya terhenti-henti. Lama-lama apabila aku tengok...macam MJ ...macam FT dan macam Adam Lambert pun ada. Seterusnya API dengan lagu PELITA. Intro best dengan pancaran lampu yang memukau. Pelik gak mula-mula bila tengok muka Noh Hujan dan tangan LAN TYPEWRITER. Rupa-rupanya hanya solekan sebab nak padankan dengan persembahan. Suara LAN tetap POWER. Gimik akhir persembahan pun best gak..tetiba hilang.

Persembahan seterusnya pula Shahir. Kagum dengan suaranya tanpa muzik. Tetapi kenapa mesti pakai pakaian ada mantel kat belakang....arghhh.. Rasanya tak perlu kot... Oklah..aku nak menonton persembahan lain pulak..nanti aku komen lain..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...