Monday, March 14, 2011

PENAT, INSURANS DAN ROAD TAX

Hari aku mengambil cuti..kononnya nak renew road tax....puas lerr satu Kajang mencari agen UniAsia..berdasarkan maklumat daripada internet. Sebelum ini, aku terpaksa berurusan dengan agen di Bangsar. Jauh dan susah pulak nak cari parking kat Bangsar. Dah puas mencari akhirnya aku call juga agen di Bangsar. Hmm.. tahun ini kereta aku berusia 10 tahun. Dan tahun lepas jumlah yang diinsurankan adalah RM9000...tapi kali ini UniAsia menetapkan jumlah minima nak diinsurankan adalah RM12000...hmm nak ke depa bayar jumlah itu kalau anything happens to my car...iskhh... Aku ingat nak tukar insuran tapi dah macam tak sempat...lain kali je la...dan tahun depan, syarikat insuran menetapkan kena bayar insuran untuk penumpang...kalau tak silap aku..alasan kereta telah berusia lebih 10 tahun. Hmm nak kemalangan tak kira kereta tuh lama atau baru. Yang pentingnya sikap pemandu dan penjagaan kereta. Tak pernah miss servis..dan kereta aku masih di tahap terbaik walaupun dah berusia....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...