Sunday, April 3, 2011

KEMAS RUMAH

Hmm ingatkan, pagi ini nak bangun awal...pergi jogging...kononnya lepas tu nak pergi tengok Merong Mahawangsa...nak bersantai di Thai Oddessy..tapi lain pulak jadinya. Bangun pagi, lepas Subuh...baring balik...ntah macam mana terlelap..bangun-bangun dah 8.30 pagi. Lepas tuh tak de bangunnya...golek-golek menikmati keindahan di atas katil...malas. Ye lah..dah dua minggu aku kerja tanpa rest..so today is the day. Jam 9.00 pagi baru bangun ...kemas tempat kucing aku dulu...lepas tu baru fikir nak sarapan apa...lastly...aku buat goreng roti sikaya...minum air masak mati jer.. 

Ingatkan nak keluar awal..tapi lastly cancel gak..sebabnya rumah aku dah macam tongkang pecah. Ceh..tak leh jadi. Ambil kain buruk dan pengilap. Lap almari, tingkap. Kemas bilik...vakum karpet...sapu lantai lastly..mop..huh..banyak kalori hilang.... sampah jer masih ada kat depan rumah. Nantilah..jap lagi aku nak keluar gak untuk lunch..tunggu hari tak panas sangat...al maklumlah...nak jadi puteri lilin ..mana leh kena jemur sangat...nanti cair.

Misi aku nak buat karamel tak pasti lagi. Sebab bila aku buka kabinet..periuk kukus aku dah balut dengan plastik...malasnya nak buka lepas tu kemas balik...tapi tak tau le...tengok macam mana dulu. Nih kalau sempat nak wat foot massage...ok la..kena bersiap-siap. Lambat sangat nanti susah lak....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...