Friday, July 8, 2011

MISI YANG TELAH LAMA HILANG

Hmm misi apa yerk? Ha ha biasa ler misi kaum hawa ...apa lagi kalau tak menguruskan badan. Misi aku yang satu ini asyik tenggelam timbul jerk. Mungkin tidak sabar nak tengok hasilnya, aku dok mengamalkan diet ketat...dan lama-lama...seluar baju aku yang ketat sebab aku jadi give-up... Tapi kali ini aku menggunakan pendekatan yang berlainan. Aku tetap makan macam biasa...makan apa yang aku teringin (tapi bukan selalu) tetapi aku hadkan kuantiti. Selalunya, pagi kalau beli breakfast..aku suka makanan berat dan letak banyak-banyak..tambah telur goreng dan sambal. Siap bungkus air manis lagi. Tapi sejak dua minggu lalu, aku still ambil breakfast berat tetapi kuantiti jadi setengah, telur tetap ambil dan sambal...tapi air manis aku dah tak ambil. Minum air masak mati jer...

Tengahari pun sama, still makan nasi tetapi..nasi setengah dan lauk, sayur dan kuah dikurangkan. Tiada minuman manis. Malam pula...aku makan roti..kadang-kadang telur goreng ... hasilnya...selepas dua minggu...from 95 kg aku turun 93 kg. Wah...lagi bersemangat dan start minggu ini aku mula aktif membuat latihan fizikal. So dah bersemangat giler...aku telah membuat weight loss tracker .. free jerrr..klik Myfitnesspal nanti aku akan ambil gambar apa yang patut..doakan aku berjaya mencapai 60 kg before end of the year..Amin

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...