Monday, September 26, 2011

APA IMPIAN ANDA

Apa impian anda? Tu la kan...sebenarnya kita sendiri tidak jelas dengan impian kita. Aku sendiri masih tercari-cari apa impian aku sebenarnya. Apabila dah tau impian, berani atau tidak kita berusaha mencapainya. Masa sekolah rendah, impian aku nak masuk universiti. Hmm..alhamdulillah...semasa di universiti, impian aku nak dapat kerja yang gaji lumayan... ok sekarang aku dah hampir lah kan walaupun gaji aku hanya cukup pakai makan dan bagi sikit kat mak. 

Dah hampir sebelas tahun kerja, aku mula renung kembali apa impian aku. Impian aku nak jadi kaya? Huh apa yang ditakrifkan sebagai kaya? Aku ingat nak berjinak dengan fotografi...tetapi kekangan masa dan kewangan. Ye la kan nak beli lense kamera punya lerr mahal...ribu-ribu... Kemudian aku terfikir...apa yang aku nak buat bila dah pencen. Harapkan duit EPF ...mungkin RM100,000 sekarang tidak sama RM100,000 dalam 20 tahun akan datang. Impian aku ... agar aku dapat menyara kehidupan aku semasa tua nanti...maknanya..aku kena ada sumber kewangan yang teguh, tubuh badan yang sihat dan,,,apa lagi...argh...aku masih belum jumpa impian aku...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...