Monday, September 5, 2011

MAKAN TAK INGAT DUNIA

Salam semua...apa khabar hari ini? Hmm sudah mulai bekerja atau masih lagi cuti raya? Kepada yang telah bekerja..selamat kembali. Dan kepada yang masih bercuti...selamat bercuti. Hari ini ..hari Isnin. Dah tentu aku kena pergi kerja walaupun pagi tadi macam liat sikit nak bangun. Pagiku diceriakan dengan memasak nasi goreng berlada....memandangkan nasi malam tadi masih banyak. Nasi goreng ...pun banyak..so aku tinggalkan setengah untuk makan tengahari nanti memandangkan mungkin tuan kedai makan di kawasan ini masih bercuti.

Sampai di pejabat, aku membancuh secawan kopi O. Dan, member aku Miss F pula membawa nasi impit kuah kacang dan rendang. Arghh my favourite..how I can say NO...dah ler tengah rasa memang nak makan nasi impit kuah kacang sesangat. Apa lagi, sepinggan nasi impit kuah kacang jadi hidangan jam 10.00 pagi.

Khusyuk sangat dok buat keja...dah masa rehat. Ambil kunci kereta dan terus balik rumah...jangan jeles..memang rumah aku dekat dengan opis... Nasi goreng ..jadi santapan tengahari. Jam dah hampir pukul 2..terpaksa ler aku menutup TV yang ketika itu dok menayang citer Prebet Jamilah 2...sebelum ke kereta..sempat singgah di kedai..beli ais krim. Mak cik kedai siap promote kuih-kuih yang dijual..tetapi masih kuat iman di dada...sampai opis..ais krim aku korbankan.

Again dalam jam 2.30...baki nasi impit masih ada lagi...hmm aku tolong abiskan. Ditambah pulak kuih raya, kacang, kerepek...arghhhhhhhh ..abis. Kerisauan melanda..nasib baik selepas waktu pejabat ada orang ajak main ping pong...layan.

Maka, dinner aku malam ini...sandwhich telur sahaja + telur rebus sebiji. Insaf....sebab balik tadi timbang berat macam naik 1 kg...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...