Tuesday, October 11, 2011

JAGA SI COMEL

Minggu lepas..si comel, Meow mula suka baring menyempit dengan aku. Lepas tu monyok jer.. makan pun tak selera. Hari sabtu, dia mula marah bila usik dia. Lebih-lebih lagi pegang bahagian mulut bila nak sapu air liur dia. Risau. Ye la walaupun kucing tapi dia lah manja aku. Pernah sekali dia sembunyi selama 1 jam...masa tu aku ingat dia dah lari dari rumah masa ada orang hantar perabot. Masa tuh ..aku nangis bagai nak rak...so mana tak sedih...dari kecil aku bela...ni dah 4 tahun..

Makan tak selera...yang lalu cuma air susu jer. Ingat nak hantar klinik...tapi teringat petua mak... maklumlah kucing kampung...mak aku banyak petuanya. Mak aku guna air kelapa...basahkan badan dan kepala dengan air kelapa dan lepas tuh bagi minum sesudu dua. Kemudian, aku pi cari 2-3 jenis rumput..nasib baik ada antara yang dia makan. Masa aku kat kampung dulu, aku selalu tengok kucing makan rumput. Alhamdulillah, keesokannya, Meow mula makan dan nampak sihat. Sambil tu, aku tak lupa berdoa agar Meow cepat sembuh..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...