Saturday, January 28, 2012

ENTAH SAMPAI BILA..

Adoi...line streamyx aku masih demam lagi. Dah ler tak leh nak connect.. berhari-hari. Marah ..geram iskh...tension. Maka pad 25 Jan, aku hubungi bahagian bil..ye la nak check sama ada akaun aku ni memang tak aktif ker...customer service kata akaun aku ok..payment ok...baki yang perlu dibayar sebelum February cuma 56++ jer. Apa lagi..malam tuh aku call 100 ..biasa ler kena cerita dari A sampai Z. Pelik kan..patutnya dah dapat detail ..terus boleh kesan ler apa masalah aku. Aku memang tak nak troubleshooting dah...penat. Akhirnya dapat nombor report. Esok dalam tengah hari aku dapat ler call dari technician TM. Lerr orang yang sama gak. Dia kata port aku kat luar rosak. So dia dah gantikan. Aku balas balik...aikk bukan hari tu ganti ker..dia cakap rosak balik..Aku pelik..macam mana boleh rosak balik kalau dah ganti baru. Banyak persoalan timbul...betul ker dia ni buat kerja atau barang tidak bermutu.. tapi aku bagitau aku kat opis ..so tak boleh la nak check ok ke tak...dia kata akak check dulu ada masalah ..call saya.

So petang itu, dengan hati yang berbunga ..aku balik..check internet...arghh tak leh connect lagi. Aku geram ler..sampai semalam aku check ..masih tak boleh gak...malas nak call technician tuh ..tentu jawapan..dah abis opis hour... Maka petang tadi, balik dari opis aku terus ke Giant. Ada dealer Celcom. Memang aku nak beli Celcom Broadband. Tapi sistem offline..so dia suruh aku datang Monday or Tuesday..arghh.. Nih balik rumah pun memula tadi masih tak dapat internet...sampai aku rasa nak mengamuk...tup-tup dah boleh masuk..nih yang dok mencurah rasa dalam blog nih... tapi tu la tak tau ler sampai bila boleh bertahan ni... hopefully dah ok...Amin. Tapi tu la..kalau ikutkan aku memang tak berbaloi ler..bayar mahal tapi servis tak cun...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...