Thursday, January 12, 2012

STREAMYX OH STREAMYX

Aku ni pengguna tegar produk Telekom. Dari telefon rumah, zaman internet dial-up 1515..aku tukar streamyx kelajuan 512kbps ..puas hati lepas tu aku ditawarkan pakej menarik Streamyx 1Mbps..bayar RM110 setiap bulan. So, aku terima ler...masa tu bulan April tahun lepas ler...wah memang puas hati. Kemudian akhir-akhir ini Streamyx makin lembap... aku tak tau kenapa....banyak kali aku call 100 ..protokol semua sama ..tanya lampu DSL nyala ke tidak, off modem la..ntah-ntah apa-apa lagi..hingga lah semalam kesabaran aku memang tercabar...mana tak tercabar..hari selasa aku dah kol...ok la troubleshoot...aku ikutkan jer..check sana-sini...tapi hanya bertahan 1 jam jer...dan on off balik..kejap ada kejap tak de. Lepas tu semalam aku call lagi..dah siap bagi number phone ... tapi dok ulang protokol yang sama. Arghhhh... tak boleh ker upgrade sikit ..misalnya bila dah ambil detail customer...terus maklumat history customer tuh keluar. Berapa kali aduan..aduan terakhir...kalau dah dua hari berturut-turut call tuh ada la masalah...finally semalam aku terus minta log report...so pagi ni boleh ler aku melayari internet.. Iskhh ..semalam memang sampai tahap aku terfikir nak tukar Internet Provider jer...macam tak berbaloi nak banyar RM110 ...tapi kelajuan macam kura-kura...opss..aku rasa kura-kura lagi laju sebab dia tak de stop..nih laju ckit..lepas tuh hilang..tu ler..macam mana aku nak tukar kepada pakej laju ..Takut jadi macam ni pakej aku sekarang ni jugak.. yang lebihnya..duit yang keluar untuk bayar bil ..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...