Monday, April 9, 2012

MARI BAYAR CUKAI

Ha ha..sebut pasal cukai...mesti ramai yang tak suka. Mana ada orang suka nak bayar cukai...tapi sebagai rakyat Malaysia...yang mempunyai pekerjaan dan nilai pendapatan yang tertentu..kena lah tunai tanggungjawab. Dan juga yang beragama Islam...WAJIB lah bayar zakat. Kalau tak nak rasa beban sangat...bayarlah tiap-tiap bulan..potong gaji. 

Pasal cukai ni..aku masih belum berkesempatan nak menampal resit berkaitan...dan mengira berapa banyak aku kena bayar tahun ni. Tapi yang tentu...PCB (Potong Cukai Berjadual) ada...harap-harap dapatler pulangan macam tahun lepas... Aku kena buat awal...ye la kalau guna e-filling kena awal...takut jem kalau last-last minute...dan kepada sesiapa yang rasa gajinya dah memang melebihi had...hmm bawa-bawa la diri anda berjumpa dengan LHDN ha ha sebelum anda dijumpai...jangan tunggu lama-lama...susah di kemudian hari... ok lah...aku dah nak tido...esok ada kursus yang memerlukan aku bangun awal...pagi tadi jalan sesak gilerr...so esok kena keluar awal daripada tadi...GOOD NITE...arghhh tetiba rindu kat Hyun Bin ...ahakss...jangan mare..I know I can't have Hyun Bin...tapi layan ler video ni..Can't Have You..nyanyian Hyun Bin...best ler sore dia...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...