Monday, February 18, 2013

OH PHOTOGRAPHY

Ok..dua hari ini CikHan begitu busy...sampai tak sempat habis menonton 3 lagi episod Coffee Prince dan Yawang last week episod pun tak menonton lagi. So, weekend ni, masa CikHan begitu dimanafaat sepenuhnya dengan ilmu fotografi anjuran Oh Photography. Trainernya En Hafiz Azmi. Ye la kan...dah dua tahun beli DSLR Camera tapi dok guna function Auto...kadang kala jer guna mode Aperture dan Shutter. So dalam dua hari ni banyak juga la CikHan belajar dan berbaloi dengan harga kursusnya.

Kursusnya diadakan di Setiawangsa. Hari pertama..belajar tentang asas kamera..apa itu shutter, aperture, ISO dan macam-macam lagi. Pening kepala juga sebab nak kena decide pemilihan shutter, aperture dan ISO apabila ambil gambar. Tuh belum lagi masuk focal length. 

Sedang mencuba function dalam DSLR Camera

En Hafiz Azmi, our trainer
Hari kedua lak...ada photography outing...dan lokasinya di Taman Tasik Datuk Keramat. So kami diberi kebebasan mengambil gambar dengan menggunakan teknik yang diajar...perghh penat juga...berjalan sekitar taman tuh...

Updating status Facebook..Instagram

Cara menggantungkan kamera

Happy and smile

Sedang melaraskan setting kamera

Ready to shoot

Ok guys..smile

Setting kamera...untuk ambil group photo

Testing

Discussion pasal speed light

Ha macam ni yer

Ha tengok ..bezakan kalau guna speed light

Tekun

Smile

Aksi photographer

Payung ni bukan untuk guna semasa hujan atau panas yer
Seronok gak..lepas ni kegilaan mengambil gambar akan menjadi-jadi semula. Semasa outing nih CikHan ada ambil gambar...dan nanti CikHan kongsikan dalam post akan datang...so untuk kali ni..take care..

p/s: Sedang menikmati bunyi bunga api dan mercun.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...