Friday, May 24, 2013

SOUTH KOREA TRIP - DEPARTURE


Alhamdulillah...trip CikHan ke Korea Selatan berjalan lancar. Memang best. Dan tetiba CikHan teringat kata-kata kenalan chat CikHan 12 tahun yang lalu... pergi jer ikut tour group..senang dan selamat. So, ini adalah kali pertama CikHan ke luar negara mengikut tour group di bawah seliaan Poto Travel. Thanks Miss L kerana kenalkan Poto dengan CikHan. 

CikHan bertolak pada 16 Mei jam 11.30 malam. So, CikHan parking kereta kat rumah Miss L. Daripada rumah Miss L, we all naik Air Port Taxi. Miss L dah arrange teksi. Yang kelakarnya ..boleh tersilap teksi lak. Dah siap masuk beg dalam bonet dan tetiba driver teksi dapat call daripada customer sebenar. Dah kena keluar balik. Dalam 10 minit, baru lah teksi kita orang sampai.

Sampai KLIA dalam jam 5.30 petang. Awal giler..sebab kita orang kena berkumpul dalam 8.30 malam dengan tour leader. So sambil mengwifikan diri dan mengupdate status, we all lepak la kat Secret Recipe. CikHan order Honey Lemonade sejuk dan kek chocolate  indulgence sementara Miss L minum hot honey lemon. Masa tuh kepala CikHan dah pening. Panas agaknya.

Dalam 8.30 malam, rombongan Poto Travel berkumpul. Bagi passport dan semuanya mereka uruskan. Apa yang CikHan tau..kami dok melepak sambil menunggu flight MH66 yang dijadualkan pada 11.30 malam. Tapi malam tu flight kita orang delayed sikit so dalam jam 12.00 tengah malam baru bertolak. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 6 jam lebih dan hmm kematu gak ler dok duduk lama. Nasib baik ler MAS ada lagu favourite CikHan...Suju, TVXQ, BTOB jadi peneman tidur. Memang terbaeekkk. Sebelum tido, kami disajikan sandwhich ...dan dua jam sebelum sampai Incheon Airport..we have a breakfast. CikHan pilih nasi lemak. Alhamdulillah kenyang. Ok la...nanti kita sambung lagi. Sekarang ni ada problem tak leh nak upload gambar dari laptop terus ke blogger. Entah apa masalahnya tak tau la..terpaksa upload ke Picassa dulu...dah la space pun tak banyak... ok..take care.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...