Friday, October 1, 2010

RUMAH TERBUKA

Aura Syawal masih lagi terasa. Apabila hujung minggu, ramai orang buat rumah terbuka. Sesak juga jalanraya sebab masing-masing ingin memenuhi jemputan. Aku? Aku memang tak pernah nak buat rumah terbuka. Sebab leceh la..tetapi kalau nak datang dipersilakan. Tetapi..kena call dulu...sebab konon-konon nak buat surprise kat aku...kang korang lak yang kena surprise. Kenapa? Well...orang bujang...dah tentu aku keluar jalan-jalan. Jalan-jalan seorang diri... ikut hati mana nak pergi...window shopping ke...bowling ke...photography ke (nih hobi baru) atau memanjakan diri di spa...

Oppss..dah tersasar objektif aku nak bercerita tentang rumah terbuka. Ramai orang suka mengadakan rumah terbuka dengan tujuan-tujuan tertentu. Ada yang bertujuan memang ikhlas nak bagi kawan-kawan, sahabat handai dan saudara-saudara makan....dan juga untuk mengeratkan  hubungan sesama kita...alhamduilillah. Ada pula buat rumah terbuka sebab hendak menunjuk-nunjuk...tak tau la aku apa yang dia orang nak tunjuk...tunjuk rumah dia yang lawa ke, tunjuk dia ramai kekawan yang hadir kat jiran-jiran ke, ada yang nak tunjuk koleksi kereta ke.....mmm untuk yang ini bawa-bawa la bertaubat. Tak elok ... riak namanya. Dan yang paling sadis dan paling aku geram...buat rumah terbuka lepas tuh dok cerita pasal projek MLM ... sampai lewat malam...orang dah menguap-nguap...tak faham-faham.

Apa pun...ini hanya sekadar pendapat dan pengalaman aku. Bukan aku nak memperlekehkan acara rumah terbuka. Aku suka rumah terbuka nih...banyak makanan sedap-sedap tapi cuma biarlah kena caranya.... Ok....selamat menghadiri rumah terbuka semua....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...