Tuesday, November 9, 2010

JOM JOGGING DI LAKE VALLEY


SELAMAT DATANG KE LAKE VALLEY

Wah sungguh tak sangka..rupanya dah masuk kali ketiga aku berjogging di Lake Valley dalam tempoh dua (2) minggu ini. Rasa segar badan. Kat mana Lake Valley? Huh..senang sahaja. Sesapa yang pernah ke Carrefour Bandar Tun Hussien Onn pasti tau di mana terletaknya Lake Valley. Di sana terdapat tasik buatan yang dilengkapi dengan laluan pejalan kaki dan peralatan senaman. Tempat letak kereta yang agak luas serta tempat permainan kanak-kanak memang menjadikan Lake Valley tempat beriadah yang sesuai untuk sekeluarga. 

PEMANDANGAN DI WAKTU PAGI
LAGI PEMANDANGAN DI WAKTU PAGI
KEDAMAIAN
SEJUK MATA MEMANDANG
Lake Valley dibuka bermula 7.00am hingga 7.00malam. Dan yang pasti..banyak ikan di dalam tasik tersebut. Malah ada pengunjung yang membawa makanan ikan. Tak hairanlah saiz ikan semuanya XXXL. Tapi..ANDA DI LARANG MEMANCING.

BANYAKNYA IKAN


PANTANG LARANG KETIKA BERADA DI LAKE VALLEY

Walaupun memang seronok dapat beriadah tetapi masih ada pengunjung yang tidak menghargai kemudahan yang disediakan. Terutama sampah dan puntung rokok yang dibuang sesuka hati. Bayangkanlah kalau kawasan tersebut telah dikotori, sudah pasti tidak selesa untuk dikunjungi. Siapa yang rugi..kita juga...

INIKAH MASYARAKAT KITA

KATAKAN TAKNAK
BAGI IKAN MAKAN NAK..BUANG SAMPAH MERATA-RATA

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...