Monday, March 21, 2011

AKU TAK DE MASA


Aku tak de masa...semua orang cakap macam tuh. Termasuk aku. Kalau difikirkan balik salah siapa? Diri sendiri agaknye...atau orang lain. Sekarang, aku cabar diri aku sendiri. Untuk mengubah "aku tak de masa" kepada "aku ada masa". Ha ha memang gila...sebenarnya apa yang aku ingin cerita ialah tentang merancangkan kerja anda. Itu lah ceritanya.

Aku bekerja makan gaji dan hendak tak nak aku kenalah kerja apa yang majikan suruh. Kalau aku tak nak ikut..baik aku berhenti kerja. Tapi nak cari kerja sekarang ini bukannya senang. Kena hantar surat, kena hadiri temuduga dan aku rasa belum masanya lagi. 

Kala ini, aku cuba menganggap apa kerja yang datang sebagai cabaran dan juga salah satu pembelajaran. Mungkin susah untuk kali pertama tetapi apabila dah biasa, semuanya di hujung jari. Aku cuba merancang kerja aku sebaik mungkin...dan kini aku ada planner aku sendiri. Aku juga cuba untuk mengelakkan penangguhan kerja. Ini perlu sebab aku dah serik...asyik tangguh kerja dan bila nak buat kerja tuh ada lak masuk kerja lain yang tersangat urgent...masa tu aku rasa tangan kaki semua dah tak cukup...

Ok la itu jer luahan aku hari ini...rasa tenang sikit..memang aku tengah tension sekarang...uwaaaaaa

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...