Thursday, October 7, 2010

KENAPA AKU TAK NAK TUKAR KERETA

Apa benda tajuk entri aku kali ni..tapi aku rasa inilah soalan yang paling banyak aku terima berbanding soalan BILA AKU NAK KAHWIN.... Siapa yang tanya? Hmm..kawan-kawan aku, kawan-kawan lama.....termasuklah saudara-mara. Siapa yang tak nak memiliki sebuah kereta baru yang menjadi trend terkini. Aku pun mau tetapi aku kena simpan dulu niat aku sehingga waktu yang sesuai. Buat masa ini, aku masih tak nampak keperluan untuk memiliki kereta baru kerana:

Aku baru aje habis bayar kereta aku kat bank setahun yang lepas. Masa itu, aku terasa macam beban terlepas daripada bahu aku. Itu yang menyebabkan aku malas nak memiliki kereta baru..sebab banyak benda yang aku kena selesaikan dulu. Nak bayar duit rumah, duit maintenance, duit pinjaman, duit kad kredit...banyaknya tak terkira...

Situasi dan cara aku kerja sekarang memang tak sesuai aku nak beli kereta baru. Sebabnya, aku selalu gak keluar pergi site..hu hu ..ada jalan yang ok...ada jalan yang KO...yang lubang-lubang sana, lecak sana-sini. Tuh belum lalu jalan yang banyak lori besar-besar lalu...sakit hati kalau batu halus jatuh atas cermin....

Kereta aku masih elok. Sejak aku beli pada akhir tahun 2000, kereta aku tidak mempunyai masalah yang besar sehingga merabakkan poket aku. Enjin masih sihat dan memang aku hantar ke kedai servis setiap 3 bulan sekali.. Banyak betul pengalaman kereta ini dengan aku...sesat jalan, salah parking, naik Genting Highland...pi Port Dickson makan burger dengan member....

Hendak tak nak memang aku akan tukar kereta tapi TIDAK pada masa sekarang. Kereta aku masih baik dan tidak ada banyak masalah. So bukan masanya untuk aku tukar kereta sekarang ni...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...