Saturday, November 20, 2010

ADA KER PATUT ATAU PELANGAN SELALU BETUL?

Petang tadi aku sempat ler makan malam di sebuah restoran. Kosong .. mungkin tak ramai orang atau orang masih sibuk bercuti di kampung. Sambil menunggu makanan, masuk satu famili .. tak silap aku ada la 6-7 orang sehingga dua meja terpaksa dicantumkan. Pelayan si cantik manis pun datang mengambil pesanan dan berlalu meninggal keluarga tersebut. Kemudian, telefon si bapa berbunyi. Aku bukan curi dengar tetapi kejadian memang di hadapan mata aku. Aku dengar si bapa suruh pemanggil tuh tunggu dan dia akan kembali ke rumah. Kemudian si bapa mengajak si ibu turut sama pergi. Ibu pun menyuruh anaknya bungkuskan apa yang ayah dan ibunya dah pesankan tadi. Tak lama selepas itu, si abang (aku rasa yang sulung kottt) pergi mendapatkan pelayan tadi di meja cashier dan meminta batalkan pesanan tadi. Huh..berlari pelayan itu menyuruh bahagian dapur membatalkan pesanan tersebut. Apabila dah konfirm pesanan boleh dibatalkan , mereka pun blah..hmmm. Memang la pelanggan selalu betul tapi bagi aku ini dah menyusahkan restoran tersebut. Nasib baiklah masakan semua yang dah ready made..kalau jenis macam kedai tomyam tak ke haru biru...aku nasihatkan walaupun kita pelanggan tapi kita kena lah betul-betul buat keputusan sebelum memesan atau membeli makanan mahupun barang...jangan menyusahkan orang lain...bayangkan kalau kita di tempat pekerja restoran tuh...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...