Thursday, May 12, 2011

APA PUNYA KAKAK IPAR

Apa punya kakak ipar....ha ha..kakak ipar tuh aku ler...well..being single like me..memang malas sikit ler..kalau bab makan..aku akan makan ape aje yang ada. Nak masak kena ada mood... Kemas rumah lak..well...menyapu pun seminggu sekali...sebabnya aku dan adik ipar aku jer sepanjang minggu... balik keje pun dah malam...pergi ker pun awal pagi...

Makanya hari ini entah semangat mana lak aku tetiba nak masak...resepi paling ringkas...bihun sup... extra sayur..daging ayam yang ciput (sedikit). Hasilnya...kira mengenyang gak la...sedap dan berkhasiat (pasal banyak sayur dan tak de minyak). Tak sempat nak ambil gambar sebab tergesa-gesa nak makan sebab dah lapar...

Itu jer yang sempat aku masak. Nak beli makan kat luar pun macam malas sebab hujan lebat... tapi hari ini memang ler aku naik angin jerr masa memandu. Terutama bila nak beratur bayar tol NPE yang tunai ...kita dah le penat berbaris...ada lak main masuk dari kiri dan kanan...bukan setakat kereta jer...bas persiaran dan kren pun...tu le..pengurusan NPE kena ubah ler susunan tol tuh...cadangan aku kan...cewah...apa kata smart tag dan touch n go letak bahagian tepi kanan & kiri, dan lorong tunai semua di bahagian tengah...so sapa yang nak ke Bangsar dan ke arah Sg. Besi leh guna lorong tunai tanpa perlu simpang siur....hmmmm

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...