Sunday, December 18, 2011

MISTERI KEHILANGAN TERBONGKAR

Ariff Alfian ..pelajar tajaan Petronas yang dikatakan hilang di Dublin akhirnya dijumpai tetapi dengan berita yang mengecewakan ibubapanya. Lapan kali ibubapanya berulang ke Dublin mencari anaknya tetapi tidak berjumpa. Entah macam mana, terdapat pula gambar anaknya yang melakukan perkara yang tidak sepatutnya bertebaran di Internet. Tetapi masih ada persoalan..bagaimana gambar itu bukan gambar Arif. Kalau benar itu adalah Arif, kisah ini harus kita jadikan sempadan. Nasihatku kepada adik-adik yang dapat melanjutkan pelajaran ke luar negara, jangan sia-siakan harapan ibubapa anda, penaja anda dan harapan negara dengan melakukan perkara yang sepatut anda jauhkan. Anda semua seharusnya kuat dari segi mental, iman dalam menghadapi kehidupan di luar sana yang sangat mencabar dan juga penuh dengan kejutan bahaya. Ingatlah, penat ibubapa kita membesar dan mendidik kita agar menjadi insan berguna. 

Kepada keluarga Ariff, bersabar dan ini adalah ujian amat berat yang anda harus tempuhi. Sentiasa berdoa agar Ariff dibuka pintu hatinya menerima hidayah dan kembali ke pangkal jalan. Jika dia berhubung dengan anda, jangan marah. Nasihat. 

Kepada Ariff, kembalilah ke pangkal jalan. Ingatlah kembali keluarga anda dan beban mereka yang terpaksa menanggung pembayaran balik pinjaman anda kepada penaja. Ingat kembali kepada rukun Islam dan rukun iman. 

Kepada umat Islam, marilah kita bersama berdoa agar Ariff kembali ke jalan yang diredhai oleh Allah. Janganlah kita membiarkannya terjerumus.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...