Tuesday, December 27, 2011

APA YANG TERJADI .. ADA HIKMAHNYA

Apa yang terjadi ada hikmahnya. InsyaAllah..nasihat aku untuk diri sendiri supaya lebih sabar dalam menghadapi dugaan ini. Mungkin dugaan ini adalah cabaran atau pun motivasi untuk aku lebih berusaha dalam menjadikan diri ini lebih berkarisma dalam melakukan kerja harian. Hari ni cabaran makin bertambah. Sekali lagi aku dipersalahkan dengan benda-benda yang orang lain buat dan aku turut dipersalahkan. Aku terima. Tetapi kali ini aku akan pastikan pendapat aku didengari sebelum mereka-mereka mengambil keputusan dalam sesuatu kerja yang melibatkan aku. Tu la..dalam situasi ini aku rasa semuanya bersalah termasuk aku...dan tiba-tiba aku teringat satu kisah tentang Everybody, Somebody, Anybody and Nobody..

This is a little story about four people named Everybody, Somebody, Anybody, and Nobody.
There was an important job to be done and 
Everybody was sure that Somebody would do it.
Anybody could have done it, but Nobody did it.
Somebody got angry about that because it was Everybody's job.
Everybody thought that Anybody could do it, but Nobody realized that Everybody wouldn't do it.
It ended up that Everybody blamed Somebody when Nobody did what Anybody could have done 

Hmm rasanya sama jer dalam situasi dalam kes aku ni. Tapi tak pe la..may be ini wake up call untuk aku.... 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...