Monday, October 17, 2016

KUIH-MUIH

Khamis 13/10/16 - Hari aku berjumpa dengan ex-coursemate semasa di UM dulu. Well...gadis-gadis melayu Kejuruteraan Kimia Batch 1995/99. Kami cuma ada 4 orang je daripada 30 orang. Ni la rakan2 study ..rakan2 tengok wayang..rakan2 hu ha hu ha. Tapi kali ini cuma kami bertiga je dapat berjumpa. Yang seorang lagi sibuk. Selepas aku abis rawatan radioterapi, aku terus ke KLsentral naik ERL dari Putrajaya. Aku guna TnG ...so kos sebenar aku tak perasan la pulak. Temujanji jam 2.00 petang. Aku sampai sebelum 12 tengah hari. So aku pun merayap la dulu ke NU Sentral...cari tempat makan. Tekak aku nak rasa makanan ringan dan local food. Sekali ternampak la Nyonya Colors. Wah...cantik2 nya kuih but the harga fuhh..quite pricey. Of course la..what do you expect ..Nu Sentral @ KLSentral. Sewa dah berapa kan...


Kuih-kuih memang nampak menyelerakan. Di susun dengan susunan memang menggoda. Lebih2 orang tengah lapar macam aku. Sekeping kuih berharga  dari RM1.00++. Masuk GST rasanya.  Aku pun browse the menu. Ada macam2 selain kuih-muih. Nasi lemak, mee goreng..etc. Harga dlm RM10-20. Aku mencari roti bakar je. Malas nak makan berat2 since nanti pun ada lunch date. Tapi teringin nak makan kuih....aku pun pilih buah melaka. Ok..total price kena bayar RM9.65 termasuk secawan kopi O :) . Ok la..jika diambil kira suasana kedai dan servis.

Aku makan buah melaka. Berapa ulas aku pun tak pasti. Lepas tu roti bakar dan last sekali kopi O. Buah melaka memang sedap. Roti bakar pun ranggup. Apa yang aku fikir...konsep Nyonya Colors ni memang bagus. Memperkenalkan kuih-muih tempatan di kala era kedai makan yang sibuk dok buat western food like churros la...pie la..pasta la..what ever cheese la.. Aku dengar kat KLCC pun ada Nyonya Color ni... Betul ke? Sambil dok makan, aku terbayangkan kuih-kuih tempatan yang jual gerai2 biasa...itu pun kita dah bising kalau satu ketul rega 40 sen...🤔.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...